De ce aș face la fel ca Simona Halep

Eram convinsă că Simona Halep nu o să participe la Jocurile Olimpice de la Rio. Nu m-a surprins cu nimic decizia ei, una tărăgănată atât de mult timp pentru că nu își dorea să fie criticată pentru asta. Ai fi crezut că, după atâția ani, Halep cunoaște firea românului, naționalist până peste cap, orgolios și care ar face orice pentru țara lui.
Oare? Oare am face noi totul pentru țara asta? De ce? Cu ce a ajutat-o România pe Halep? Că nu țin minte să-i fi dat bani pentru a se susține, nu țin minte să îi fi plătit vreo recuperare. Țin minte cum diverși oameni politici au venit la meciurile ei să aplaude ca maimuțele, pentru că știau că vor beneficia de publicitate. Țin minte și cum toți s-au aliniat la un soi de normalitate, dând cu ea de toți pereții când a pierdut și mândrindu-se cu ea când a câștigat. După cum bătea vântul, bineînțeles.

Mai nou, românii, ăia care s-ar fi dus la Jocurile Olimpice și n-au înțeles că Halep nu vrea să se expună unor riscuri, au început să o critice și să spună despre ea că merge mai des la cumpărături decât joacă tenis. Încep să cred că suntem o țară de cretini, pe bune. Voi nu v-ați duce să vă cumpărați haine, accesorii, mașini, să vă vopsiți părul, să vă tundeți, să mâncați în lucruri scumpe dacă ați avea bani? Și nu așa, oricum, ci bani pe care i-ați muncit și i-ați câștigat în urma unui efort considerabil?

Suntem ipocriți. Eu, în locul ei, la fel aș fi făcut. De ce să nu mă bucur, când și când, de banii pe care îi am? De ce să nu mă răsfăț? De ce să risc să nasc un copil cu malformații? De ce să nu mă concentrez pe treaba mea, pe un turneu mai important, care să-mi aducă puncte ATP și bănuți în cont? Iar ca mine, vă garantez, sunt mulți. Doar că în fața tastaturii, privind de pe margine, li se pare lor că ei nu îi pasă de România, ci doar de ea. Lucru perfect corect, dar și normal.
Simonei Halep nu are de ce să-i pese de România. În schimb, are de ce să-i pese de ea. Și bine face. Pentru că nu România a ridicat-o pe Halep, ci invers. Noi îi suntem ei datori, că mai află și alții de țara asta din anul 2016, nu îi auzi spunând ca o poezie numele lui Hagi și al lui Dracula.

Să am banii lui Halep, să știu să fac ceva în viața asta la fel de bine ca ea, să îmi placă așa cum îi place ei, să mai capăt și popularitate făcând ce-mi place sau să mă duc să reprezint România la Jocurile Olimpice sau în Cupa Davis și să ratez turnee importante, care contează cu adevărat?
Știu, o să spuneți că a-ți reprezenta țara e cel mai frumos lucru de pe pământ. În timp ce o să bolborosiți un răspuns de genul, încercați să nu mai visați la cât de bine v-ar fi dacă ați fi Simona Halep.

Asta dacă puteți, desigur.

Leave a Reply

